Verslag: Carnaval 2018

Carnaval 2018

Het is oktober 2017, de carnaval begint bij ons alweer te kriebelen! Het is weer zover, de ideeën voor carnaval 2018 worden weer geboren tijdens onze eerste vergadering bij Stefan. Het idee zal dit jaar niet onze grootste zorg zijn, want na 9 jaar gebouwd te mogen hebben bij Zwitserloot Dak zijn we haastig op zoek naar een bouwplaats. Ons facebook bericht heeft helaas geen concrete bouwplaats opgeleverd. Gelukkig hebben we enkele weken na de vergadering goed bericht; we kunnen bij Rien Weijers Dakwerken aan de slag. Deze bouwplaats is niet ruim genoeg om de wagen in te stallen, maar we kunnen in ieder geval in onderdelen bouwen en elders (dit moet nog geregeld worden) alles in elkaar zetten.

Stefan heeft zoals ieder jaar weer een schets gemaakt van ons idee. Het onderwerp van dit jaar kwam naar aanleiding van een artikel in de krant over de Groesbeekse top 100. Het ontwerp ziet er mooi uit nu de uitwerking nog.

Het bouwen verloopt dit jaar zeer moeizaam, enkele jongens zijn druk bezig met een verbouwing, andere hebben een studie of net een bedrijf gestart. Gelukkig zijn er ook een paar leden (Bert, Peter, Willem en Rene) die volledig de schouders eronder zetten en hard doorbouwen om toch weer iets moois te maken.

Na veel speurwerk hebben we ‘eindelijk’ een bouwplek gevonden om de wagen te stallen en alle losse onderdelen in elkaar te zetten. Tevens zal er ook nog een hoop gestoft moeten worden. Kortom zeer veel werk en nog weinig tijd. Het is mooi om te zien dat de laatste weken alle leden de schouders eronder kunnen zetten en dat we uiteindelijk met een zeer leuke wagen mee kunnen doen aan de mooiste optocht van Nederland.

De zondag van de optocht, gaan we traditiegetrouw, weer gezamenlijk eten bij de Oude Molen. Hier komt de zus van Rene ons weer schminken, zodat we een paar jaar ouder eruit komen te zien. Wij als oude mannetjes op de wagen met muziek van weleer. De act op de wagen zag er weer prachtig uit met zeer leuke reacties vanuit het publiek. Telkens wanneer onze muzikant het podium betrad was het één groot feest.

Wij willen voor dit jaar weer iedereen bedanken die ons geholpen heeft! Jim en Bas voor het beschikbaar stellen van de ruimte, Wilma voor al het naaiwerk, Krebber senior voor de tractor en onze chauffeurs tijdens de optochten! Het was een carnaval om een nooit te vergeten!