Verslag: Carnaval 2013

Het is half oktober en CV. En Moi Iets is dit jaar weer voor het eerst bij elkaar gekomen om te vergaderen. Bij den breje thuus worden de eerste ideeën gesmeed. CV. En Moi Iets heeft voor het eerst in zijn bestaan een kunstenaar (jm@rt) binnen de gelederen en hij heeft allerlei artistieke ideeën die absoluut niet uit te voeren zijn. Enkele ideeën worden wat nader uitgewerkt: Groesbeek onder water bijvoorbeeld….echter bij het indienen van dit idee bleek dat dit al door een andere groep was ingediend. Dit gold ook voor ons tweede en derde idee. Uiteindelijk bleef het Japanse kruidkruit over….eigenlijk was niemand echt  enthousiast over dit idee, maar we wilden beginnen!

Ook dit jaar mochten we weer bouwen bij Zwitserloot dak, droog en warm! We begonnen met het bouwen van een groot vliegtuig. De ideeën om de wagen te “vullen” borrelden langzaam op, totdat Tonnie Peters belde dat de groep die ons tweede idee eerder had ingediend,  zich terug getrokken had. Wij kregen de mogelijkheid om alsnog naar een ander idee te gaan! Wij pakten dit aanbod met beide handen aan! Het idee was geboren: nijntje zou veilig door Groesbeek gaan!

De basisscholen in Groesbeek doen mee aan het project van de overheid: veilig in het verkeer. Nijntje en zijn familie staan symbool in dit project! Scholen krijgen lespakketten over nijntje in het verkeer en rondom scholen worden de verkeersborden, voor jong en oud herkenbaar met de nijntje figuren.

Ons vliegtuig past goed bij het idee, dus wat bouwen betreft hebben we weinig vertraging opgelopen! Het vliegtuig kreeg snel vorm en er kon begonnen worden met het bouwen van de grote Nijn. Het naar binnen rijden van het onderstel van de pop pakte wat anders uit dan we gehoopt hadden. En Moi Iets pechvogel Sokkie kwam met zijn vinger onder een 150 kilo wegend blok. Zijn vinger zag er niet er goed uit, en toen Sokkie dit zag, hij ook niet! Uiteindelijk viel het deze keer gelukkig allemaal wel mee, een paar uurtjes later was hij, met verband om de vingers, weer in de bouwschuur.

Aangezien wij bij dit idee weer prachtige nijntje pakken konden bedenken, vroeg Bert zijn vrienden uit China of ze dit niet konden namaken. Het zou China niet zijn als ze dit niet konden, dus ontvingen we 3 weken later prachtige Nijn pakken uit China!

Het bouwen verloopt zoals bij iedere groep moeizaam, met een slechte opkomst! Gelukkig was het enthousiasme de laatste maand erg groot, zodat er bulten werk verzet werd.

Wimpie zaagt zoals elk jaar de letters van het voorbord! Een precisie werkje wat je wel aan hem kan overlaten! Stefan zorgt voor de ruwbouw en heeft oog voor detail. De Mulder regelt de muziek en assisteert bij het solderen van de wagen. Mattes, Sokkie en Verbeet; zagen, gazen en schumen. Schumen is iets wat Wimpie ook goed kan! Jeroen Meijer; schuurt alles en zorgt voor onze prachtige zij borden, zonder spelfouten! Brinkie bemoei zich overal mee en denk veel verstand van alles te hebben!

De laatste maand, als Tiessuh zijn scripties op orde heeft, komt hij ons helpen met de perfecte afwerking!

Het naaiwerk kunnen we dit jaar gelukkig weer overlaten aan Wilma Fransen! Nogmaals bedankt hiervoor!

De laatste dag komen Daan en Krebber ons nog helpen met de laatste loodjes en wanneer alles spik en span is kan de wagen naar Van Kesteren.

Onze wagen ziet er weer keurig afgewerkt uit! Een echte CV. En Moi Iets wagen, waar wij allemaal weer ontzettend trots op zijn! Carnaval 2013 kan weer beginnen!