Verslag: Carnaval 2011

11 jaar meedoen met de mooiste optocht van Nederland is aangebroken. De laatste jaren zijn we laat gestart met het bouwen van de wagen, maar dit jaar slaat alles. Pas begin januari wordt er dit jaar gestart. Dit betekend dat we nog 10 weken hebben.

1 van de redenen waarom we dit jaar zo laat zijn begonnen is dat we geen goed idee konden bedenken. Op gegeven moment hebben we besloten om het thema Walt Disney te gebruiken. Uiteindelijk werd dit ’t Gruusbekse Wald Disney.

Graag wilden we dit jaar Walt Disney mascotte pakken huren. Maar het huren was niet mogelijk of veel en veels te duur. Uiteindelijk kwamen we 7500 km verder uit. In China maken ze alles dachten we. En dat kunnen ze ook. Het duurt even voordat ze klaar zijn, maar dan heb je ook wat!

We hadden besloten om dit jaar niet mega groot te bouwen, maar klein en gedetailleerd. Dit jaar moest ook alles in het schuim gezet worden. Het blijft leuk om ieder jaar met andere materialen een wagen te bouwen.
Schuim is echt prachtig om mee te werken, maar het zuigt enorm veel verf op. Uiteindelijk hebben we 50 liter verf bij moeten halen, om alles mooi gedekt te krijgen.

Het bouwen zelf verloopt net zoals andere jaren, maar er zat enige vaart achter. Met man en macht hebben we gebouwd. De opkomst was gelukkig prima, zodat er in een kort tijdsbestek een prachtige wagen gebouwd was.

Dit jaar moesten we in de laatste twee weken de losse delen weer op de wagen bevestigen. Ook de grote boom moest erop. Dit konden we echter niet zelf. Gelukkig kwam Werner Bakker met de kraan om ons hierbij te helpen. Ontzettend bedankt hiervoor. Net zoals vorig jaar zijn we weer mooi op tijd klaar met bouwen. Vroeger werd er zaterdagnacht nog volop gebouwd, maar de laatste jaren is dit (gelukkig) niet meer nodig!

Toen de wagen eenmaal klaar was en binnenstond bij ZW-dak, konden we gaan genieten van onze heerlijke Duitse Knopfler en genieten van de komende dagen!